2009. január 16.

Játék







"Az 1-4 éves gyermek játéktevékenysége

1. párhuzamos játék, szemkontaktus nélkül
2. párhuzamos játék, szemkontaktussal, már figyelik egymást
3. egyszerű szoc. játék, már felajánlanak egymásnak játéktárgyakat
4. egymást kiegészítő szoc. játék, bújócska, kukucska, kergetőzés
5. együttműködő játék, metakommunikációval is kísért fantáziajáték
6. komplex szerepjátékok: a tényleges szerepek felvétele, melyet a teljes együüműködés jellemez."

A gyerek része a játék. Csani jelenlegi tevékenysége az örökös játék és mesélés lenne, ha ő határozhatná meg a napi rendjét. Kicsinek, enni se ért rá..,így már etetőszékes pici korában egy ebédhez 3-4 mesekönyv fogyott el. Szerettem a keménytáblás (moshatóbb) könyveket. A játékos, viccelődős nevelés, valahogy magától jött. A férjem minden helyzetben "hülyéskedett" vele, ha el akart törni a mécses. Sok kis nehézséget így játékos formában áthidaltunk. A mesés, játékos figyelemelterelés is nagyon jó ! Pl. ha öltözködni kell, akkor a zoknin lévő béka felugrik a lábára, - vagy fürdés közben Ő csíkos tigris lesz,hatiszta hab lesz a testén ( tigris ordítással egyben) - vagy az autónk (férjem) rendszeresen beszélget vele menet közben, hol komolyan, hol viccesen..- vagy a fürdőszobába a pelenkázónál kiragasztott 2 maci (én) , Liza pelenkázása közben ált.este mindig beszélget Csanival a napjukról, természetesen apamaci és kismaci hangon.
Esténként én vagyok az első a fürdésnél, régebben én vicceltem meg a fiúkat, most ők ,már Lizával együtt nevettetnek meg. Ált. a fejükre tesznek valami vicceset. ( ebből is rakok fel..)
Sok ilyen kis "játék" van a napjainkban. Nekem ezek nagyon fontos pillanatok.

Nos ezeken kívül természetesen van játék eszközökkel is, ( bár néha a legegyszerűbb dolgok, pl. pohár, wc-guriga válik a legjobb játékká a gyerek kezében) ezek közül a legjobb, a Lego (duplo) . Bevallom, hogy ezt szeretem én a legjobban, mert nekem sose volt és mindig is vágytam rá. Szuper lego-ink vannak. A legjobban azt szeretem, hogy valóban mindent lehet csinálni és kezdetben mégcsak építettünk, de ma már vannak történetek, emberek, beszélgetések stb. Ezen kívül megjelent a Logico- játék, ami szintén menő most. A kincses-láda játék ( felhalmozott 100 féle, 100 éves és vadi új játékok egy kosárban ömlesztve) is mindig bejön. Ezt ma anyunál játszotta, még nekem a Kati babám is ott van. Vár a lányomra, igaz én már levágtam a haját és az sose nőtt ki többé... tehát ezer féle játék. Most próbálom a tv- időt is csökkenteni, így egyre több szabadidős tevékenység kell ezekre a téli estékre.

foly.köv...később a mesékről..

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...