Magyarországon első osztály első félévében van kb. a 10 számkörön belüli számolás.(Év végéig a 20 számkör.)
Fő témakörök és az értékelésnél lévő fogalmak a következőek félév körül matekból:
1.Számok írása 2. Számfogalom 3.Mennyiség, műveletek megjelenítése, először eszközökkel, majd év vége felé fokozatosan eszköz nélkül kell majd teljesíteni ( összeadás, kivonás) 4. A kisebb, nagyobb jel használata 5. Számszomszédok
6.Mennyiségek csoportosítása adott szempont szerint 7.Számok sorba rendezése 8. Számok bontása ( csak eszközzel még!)
Lizával még csak 5 éves lesz, tehát ezzel a témakörrel még most ismerkedik, de nagyon okos! Ő nagyon számolna, de csak nagyon lassan és szórakozva tanulunk. 10-es számkörön belül vagyunk és még maradunk is sokáig. Az ötös számkörön belül már nagyon jól tájékozódik és néha számol is.
Első kör az egy kézen lévő mennyiség volt (5-ig),majd ha kitekint biztonsággal, akkor lehet gyakorolni tovább is. A számok bontása nagyon fontos! Mi pálcikákat, azonos tárgyakat szoktunk szétbontani és ez lesz majd az alapja az összeadásnak és a kivonásnak is. Vele még csak tárgyakat 1-5-ig bontjuk. Nagyon fontos majd a későbbiekben, hogy az összeadást is mondja hozzá. Pl. az 5-öt bontom : 1-re és 4-re, mert 1+4=5!
Itt Angliában az előkészítőben már számolgatnak és írják a számok jeleit, így gyakorolgatunk Lizával.
Most kezdtük a számegyenest. Flakon aljába kell neki annyi babot tenni, ahány a papíron van, majd ezeket növekvő sorrendbe kellett tennie. Élvezte.
2. feladat
Ez növekvő számsor. 1-10-ig, A közepét bejelöltük. 5-5 a két kéz jelét id később mellé tettük. feladat a fakanalat, botot.. oda kell tenni, ahányat mondunk. Itt a 8 van a képen, majd leteszi a botot és közösen megszámoljuk, hogy addig valóban annyi bab van-e? A számjele alatta van.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése