2011. július 24.

Balatoni kaland

Az idén nem terveztük, hogy megyünk a Balatonra. Igazából én nem akartam... Mamáék minden Júliusban ott vannak 1 hetet bármi is történjen. Mama erősen ösztökélt engem, de nem engedtem.. Végül mikor kiderült Eszti is megy velük és láttam Csani vágyát titokban szervezkedtem és meglepetésként másnap utánuk mentem velük. Zoli dolgozott.
Balatonlelle központjában találtam egy számunkra megfelelő szállást. ( Tiffany hotel) Ár-érték arány megfelelő volt, a szobában lehetett 11 után nyugalmasan aludni, pedig a belvárosban volt, személyzet segítőkész, műanyag nyílászáró,szoba tiszta és Wc, fürdő bent a szobában, a 80-as évek családi üdülője, kanalával ágyaival együtt, nem luxus és belsőépítész és építész sokkot kapna..., de nekem remek volt, mert 2 percre volt minden és inni, átöltözni, wc-re menni egy gyerek 20 percenként megy és itt lehetett, ha el mentünk sétálni.)

Nos, de a kaland!!
Reggel árultam csak el a gyerekeknek, hogy elmegyünk 3 napra a Balcsira. Kecskemétre 25 perc alatt ott voltunk, de a határában már jó sötét lett az ég és borzasztóan fújt a szél. A külvárosban egy lámpánál aztán elkezdett esni az eső. Mire átértem a kereszteződésen és a 150 méter múlva le akartam kanyarodni már nem láttam semmit úgy ömlött  az eső és fújt a szél. Azonnal le kellett állnom, letértem egy ipari rész parkolójába. Gyorsan felmértem, hogy fa nincs a közelbe, de 2 villanyoszlop között vagyok. Azonnal átálltam  a másik oldalra, ahol szintén volt persze villanykaró, de kicsit messzebb tudtam megállni.Alig láttam, egy óriási hirdetőtábla is ott dülöngélt a szélben. Szemben egy diófa ágai már potyogtak.. kamionok, autók próbáltak megállni, ahol tudtak. A kocsit hullámoztatta a szél, verte hangosan az eső és én próbáltam nagyon nagyon nyugodt lenni a két gyerek előtt. Lizácska megszólalt - Anya ugye nem fog dörögni az ég!-  Hát azt úgy se hallanánk gondoltam.... és közben azért imádkoztam, hogy a hátsó szélben imbolygó régi villanykaró kibírja a szél erejét.
Vihar videó

Bekapcsoltam a magnót, de nem volt kedvem énekelni... 15 percig álltunk, majd végre csendesedett a vihar és elindultunk a városon át. Faágak mindenhol, mentők, tűzoltók szirénáztak..Az ég  színe nem volt meggyőző és én nem tudtam mit is tegyek, mert még messze a Balaton és a földvári út tele van fákkal....Anyuékat próbáltam hívni, de Mobil hálózat már alig volt. Zolit hívtam, aki itthon volt és Kécskét a vihar széle akkor kezdte elérni. Kértem, hogy nézze meg a Net-en a vihar mozgását. Zoli erre megnyugtatott, hogy áram az nincs és olyan szél van,hogy  ilyet még nem láttam.. Közöltem, hogy vele talán igen, mert a kocsiban elég jól éreztük... Kecskeméten átérve megálltam egy benzinkúton, hogy felülbíráljam a tervem. Beszéltem Zolival, hogy már tisztul az ég és nem fúj a szél se. Szerinte, akkor épp a vihar szemében ültünk.. erre elkezdtem röhögni és minden sokkal jobb lett. Hozzá kell tennem előtte napon voltam kineziológusnál... szerintem ha előtte nem oldanak, akkor én visszafordulok és kudarcként elkönyvelem..., de az időjárás jelentést megvárva tovább mentem és türelmesen alázattal néztem a természetet vezetés közben. Dunaföldvárnál már kisütött a nap!
A Balaton is eső mentesen fogadott. Egész úton hálákat rebegtem. Csanádék nagyon jól viselkedtek és ők is átérezték kicsit a vihar súlyát. Hála a Mindenségnek semmi bajunk nem lett.Vigyáztak ránk!
A szállást elfoglaltuk, majd elmentünk a Mamáék üdülőjébe, aki nem tudta, hogy megyünk. Nagyon boldog lett és azonnal leparancsolt minket a partra. Kezdődött az újabb vihar, de ez már minket nem rázott meg! Igaz nem voltunk hajlandóak fürödni, de jó móka volt a szélben szaladgálni. A gyerekek felszabadultak és boldogok voltak. Jó kis nyaralás volt, hol esett hol sütött nap. Minden percet azonnal át kellett élni és nem agyalni rajta, hogy mit is tegyél.  Este találkoztunk újra Mamáékkal és Esztivel. Másnap esett az eső, de ennek ellenére boldogok voltunk. Délre elállt. Ancsát (tesómat) vártuk az állomáson. Végre mindenki anyukája már jelent volt.Ebéd, alvás mindenki a szállásán, (eső) majd napsütés fürdés.Újra eső..mikor kisütött a nap elmentünk vonatozni a Kis hegyhez  a gyerekekkel. A Balaton gyönyörűen látszódott. Szép tiszta idő volt. este sétáltunk, nézelődtünk az ezer pénzköltési lehetőségben. Másnap hajókáztunk, Néptáncosokat néztünk, Afrika Múzeumba látogattunk el,  én borokat kóstoltam, zsíros kenyeret ettünk,ugróló váraztunk stb. Nyaraltunk! Szombaton még az eső ellenére is csavarogtunk. Ebéd után indultunk haza. Tesómat is hoztunk haza. Én átestem a Budapest M0-s dugó tűzkeresztségén , elkerültem az M5-t. Épen, boldogan haza értünk!


















1 megjegyzés:

Csilla írta...

Nagyon klassz összefoglaló volt! Nem semmi viharok vannak mostanában.
Múltkor én is kivittem a sógornőméket egy közeli állomásra.Akkor indult a vihar.Két perc alatt nem láttunk mi sem,és olyan volt,mintha a kocsi a vízen menne.
Az a kép a legszupibb,ahol a templom mögött látszik a tó!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...